Agosto 2018
(0031) DEBATE AND ORATORY

ASESORÍA: Lenguas Extranjeras
Catedráticos y Profesores de EEOOII
REQUISITOS: Catedráticos y Profesores de Enseñanza Secundaria de Inglés o habilitados en inglés
Catedráticos y Profesores de EEOOII
Maestros de Educación Infantil y Primaria de Inglés o de centros bilingües
PONENTE/S: Rachel Kelly. Jefa de Estudios del Instituto bilingüe La Dehesilla (Cercedilla).
OBJETIVOS: PREAMBLE: In the early to mid-twentieth century, one out of every twenty jobs required specialized knowledge and thinking skills. Today this proportion has grown to fourteen out of twenty. Students need to develop more advanced thinking skills to adapt to this new reality.

1. Knowledge and techniques to encourage structuring messages, dialogue and argumentation for coexistence and tolerance.
2. Develop skills such as expression, oratory, the aptitud for listening, communication, analysis and reasoned response.
3. Study of the different formats of debate and their suitability in the classroom.
4. Promote interdisciplinary projects and cooperation within the school.
CONTENIDOS: EFFECTIVE COMMUNICATION AND ORATORY:
1. Effective communication: message. Tone and layout.
2. Image: Stage fright. First phase and attitude.
3. Body language and non-verbal communication. Vocabulary. Gesticulation.
4. The voice and space: Intonation. Silences and movements.
DEBATE Y ARGUMENTATION
5. Format and research of the topic: Discourse. Arguments. Exhortation, improvisation and roles.
6. Preparation of the debate: Staging and active listening.
7. Preparing and practicing for a debate: Recording and recommendations for improvement.
PRACTICAL INTERDISCIPLINARY DEBATE AND ORATORY
8. Analysis of how to introduce debate and oratory in different subjects.
9. Designing resources for its application in the classroom.
10. Practical ideas on how to develop debate in CLIL classes.

- Presentar una propuesta de incorporar el debate en la clase.
METODOLOGÍA: · Participativa y activa.
· La actividad se desarrollará totalmente en lengua inglesa.
LUGAR: CTIF Madrid-Oeste (Collado Villalba) C/ Gabriel García Márquez, 10 (Entrada por c/ El Tomillar, 25) Cercanías (Villalba C10, C8) Autobús (Línea 1,2,3)
INICIO DE ACTIVIDAD: Martes, 20 Febrero 2018
FIN DE ACTIVIDAD: Martes, 13 Marzo 2018
FECHAS/HORARIO: 20, 22 y 27 de febrero;
1, 6, 8 y 13 marzo.
Martes y jueves de 17:00 a 20:00
PLAZO DE INSCRIPCIÓN: Desde el Lunes, 11 Diciembre 2017 a las 8:00 horas
hasta el Martes, 13 Febrero 2018 a las 21:00 horas
RESPONSABLE: Lia Limcaoco Acuña, lia.limcaocoacuna@educa.madrid.org
Entrega de un trabajo práctico de aplicación didáctica de los conocimientos adquiridos.

Fecha de publicación del listado provisional: martes 13 de febrero de 2018.

Fecha de publicación del listado definitivo: lunes 19 de febrero de 2018.